Veelgestelde vragen (FAQ)

 

De vragen die vaak gesteld worden, zijn verzameld in deze zogenaamde FAQ (Frequently Asked Questions).

Vaak vindt u hieronder snel het antwoord dat u nodig hebt, zonder dat u ons hoeft te bellen. Handig!

Staat uw vraag er niet tussen, dan vindt u op deze pagina onze contactgegevens.

 

1. Wat is het Kindpakket?
Met het Kindpakket kunnen kinderen die thuis weinig geld hebben ook gewoon mee doen. Als uw kind recht heeft op het Kindpakket, kan u met korting of helemaal gratis producten bestellen op de website. Het Kindpakket wordt georganiseerd door uw gemeente samen met lokale ondernemers, stichtingen en organisaties.

 

2. Voor wie is het Kindpakket? 
Kindpakket is voor kinderen vanaf 0 tot 18 jaar die opgroeien in een gezin met weinig geld en wonen in de gemeente Goeree-Overflakkee.

 

3. Wat zit er in het Kindpakket?
In het Kindpakket zitten allerlei leuke en nuttige spullen en activiteiten. Denk aan: een bijdrage voor schoolreisjes en activiteiten, digitale leermiddelen, sport en kleding. Ook zijn er ‘leuke dingen en acties’ met korting op producten of diensten. Kijk voor meer informatie op de website bij ‘Regelingen’.

 

4. Hoe kan ik het Kindpakket aanvragen?
Een ouder of verzorger kan het Kindpakket voor hun kind aanvragen. Dat kan via de knop ‘Kindpakket Goeree-Overflakkee aanvragen’ op de Homepagina. De aanvraag wordt door onze medewerkers gecontroleerd. Als de aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een bevestigingsmail. Daarin staan de inloggegevens. Als de aanvraag wordt afgewezen ontvangt u ook bericht per e-mail.

 

5. Hoe werkt het gebruik van het Kindpakket?

Stap 1: Vraag het Kindpakket aan voor uw kind(eren). Een aanvraag indienen doet u via de knop ‘Kindpakket Goeree-Overflakkee aanvragen’ op de Homepagina.


Stap 2: Na goedkeuring ontvangt u inloggegevens. Inloggen doet u met de knop ‘Log in’ op de Homepage.


Stap 3: Kies de regeling waar u gebruik van wilt maken. Ga naar het kader ‘Ik wil direct een boeking plaatsen’. Kies eerst een hoofdcategorie, kies vervolgens een regeling of activiteit en kies als laatste de aanbieder.


Stap 4: Wilt u een aanbieding boeken? Kies de aanbieding waar u gebruik van wilt maken. U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw boeking. Let op, omdat uw boeking niet bij alle aanbieders automatisch wordt goedgekeurd, kan het soms even duren voordat u de bevestiging krijgt.


Stap 5: Neem uw bevestiging mee om de bestelling af te halen of gebruik te maken van de ‘leuke dingen en acties’. Alleen met dit bewijs en  uw identiteitsbewijs kunt u de bestelling ophalen. Heeft u geen printer? U mag de bevestiging ook op uw telefoon laten zien.

 

6. Hoelang duurt het voordat ik bericht ontvangen na een aanvraag?
Elke aanvraag voor het Kindpakket wordt zorgvuldig gecontroleerd. Wij doen ons best dat zo snel mogelijk te doen. U krijgt binnen acht weken per e-mail, bericht.

 

7. Moet ik de kosten van de producten voorschieten? 
U hoeft niets zelf te betalen. De kosten worden rechtstreeks betaald aan de aanbieder. Voor de ‘leuke dingen of acties’ betaalt u soms wel kosten zelf, maar krijgt u vaak korting of iets extra’s.

 

8. Waar vind ik mijn inloggegevens? 
U ontvangt uw inloggegevens automatisch per e-mail als uw aanvraag voor het Kindpakket is goedgekeurd.

 

9. Ik weet mijn inloggegevens niet meer, kan ik nieuwe aanvragen? 
Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan op de link ‘Wachtwoord vergeten?’. Weet u (ook) uw gebruikersnaam niet meer? Neem dan contact met ons op. Op de website vindt u onder ‘Contact’ onze gegevens.

 

10. Ik ben in een winkel geweest waar ik geen boeking kan plaatsen. Deze winkel is geen aanbieder. Kan ik hier wel spullen halen? 
Nee, dat kan niet. U kunt kiezen voor een winkel die aanbieder is bij het Kindpakket. Deze aanbieders kunt u vinden op de website van het Kindpakket. Als u wilt, kunt u winkels en verenigingen die nog geen aanbieder zijn aan ons doorgeven. Dan nemen wij contact met hen op.